Federaal agentschap voor beroepsrisico's

Wie zijn we?

Het Federaal agentschap voor beroepsrisico’s (Fedris) is een openbare instelling van sociale zekerheid. We waken erover dat de rechten van slachtoffers van arbeidsongevallen (AO) en beroepsziekten (BZ) worden gerespecteerd.

Onze opdrachten hebben betrekking op de arbeids(weg)ongevallen en beroepsziekten in de privésector, de beroepsziekten in provinciale en plaatselijke overheidsdiensten (PPO) en in beperktere mate de arbeids(weg)ongevallen in de publieke sector.

Wij beheren ook het Asbestfonds (AFA). Dit is een schadeloosstellingfonds voor asbestslachtoffers.

We hebben 4 hoofdmissies:

  1. Slachtoffers van beroepsziekten en arbeidsongevallen (in sommige gevallen) en eventueel hun nabestaanden vergoeden
  2. Werkgevers en verzekeringsmaatschappijen controleren op het gebied van arbeidsongevallen
  3. Bijdragen tot de preventie van arbeidsongevallen en beroepsziekten
  4. Slachtoffers, werkgevers, verzekeringsmaatschappijen en de minister van Sociale Zaken informeren

Wij stellen alles in het werk om de sociaal verzekerden ten dienste te staan, hen een correcte en tijdige vergoeding te garanderen, hen te helpen met hun dossiers en hen te informeren in geval van vragen.
 

Projecten in de kijker

Digitalisering van de dossiers, New Way of Working, preventie van burn-out, behandeling van Covid-dossiers...
 

Onze waarden

  • Klantgerichtheid
  • Verantwoordelijkheidszin
  • Openheid en eerlijkheid
  • Respect en vertrouwen

Onze troeven

  • Centrale ligging in Brussel
  • Goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer
  • Tegemoetkoming in de reiskosten voor het woon-werkverkeer
  • Mogelijkheid tot telewerken
  • Onlangs gerenoveerde werkomgeving
  • Bedrijfsrestaurant
  • Fietsgarage
  • Douches
  • Aantrekkelijke ziekenhuisverzekering
  • Dienstvrijstelling tussen Kerstmis en Nieuwjaar
  • Diensten op mensenmaat waar je gemakkelijk contact maakt met al je collega's
  • Diverse voordelen van de sociale dienst
  • Kinderopvang tijdens schoolvakanties...

Wie zoeken we?

We zijn op zoek naar zeer algemene profielen, zoals administratieve assistenten of dossierbeheerders.

Daarnaast zijn we op zoek naar meer specifieke profielen zoals sociaal inspecteurs, ingenieurs en sociaal controleurs. Dit zijn mobiele profielen waarvoor een goede autonomie en assertiviteit vereist zijn.

Ten slotte zijn we vaak op zoek naar artsen, maatschappelijk werkers, kinesitherapeuten, juristen, vertalers, enz.

Gezien het onderwerp zoeken wij mensen die graag ten dienste staan van anderen, resultaatgericht kunnen werken en die betrouwbaar zijn in het omgaan met de verwerkte gegevens.

In de meeste van onze afdelingen wordt het vermogen om in teamverband te werken zeer gewaardeerd, evenals belangstelling voor de sociale zekerheid.
 

Aan de slag bij ons

Je wordt ontvangen door een medewerker van de afdeling P&O die je uitleg geeft over Fedris, het arbeidsreglement voorstelt en praktische informatie geeft over het gebouw, de vakanties, enz. Vervolgens ga je naar de IT-afdeling waar je je werkmateriaal (laptop, hoofdtelefoon, enz.) krijgt. Je wordt dan verwelkomd door je verantwoordelijke en/of je collega's. Zij zorgen voor een vorming op de werkplek.

In de eerste maanden na je aankomst neemt de HR-dienst contact met je op om je te begeleiden. Zij zullen ook beschikbaar zijn om naar jete luisteren als je hulp nodig hebt.

Ongeveer twee keer per jaar krijgen alle nieuwe personeelsleden een basisopleiding. Ze geeft een overzicht van alle onderwerpen die Fedris behandelt. Ze stelt je ook in staat de nieuwe personeelsleden van andere diensten te leren kennen, wat over het algemeen zeer gewaardeerd wordt.
 

Aantal medewerkers

455

Contactgegevens

Sterrenkundelaan 1
1210 Brussel
België

Phone number

Meer info over onze jobs

Phone number
Email

Meer info over onze stages

Phone number
Email